Hoe retourneer ik een product?
Meld bij onze klantenservice dat u een artikel wilt retourneren. Dit kan per telefoon (085-8777138) op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur of e-mail en is noodzakelijk voor het verwerken van de retourmelding.
Vul het retourformulier in dat u bij uw bestelling ontvangen heeft. Vergeet hierop niet het ordernummer (VK-nummer) en uw gegevens te vermelden. Heeft u geen formulier ontvangen? Download deze dan hier: retourformulier.
Houtmerk BV - Afdeling Retouren
Rudonk 2 - 4824AJ Breda
• Verpak het te retourneren product in de originele verpakking en zorg ervoor dat het onderweg niet kan beschadigen. De levermethode voor retourneren is doorgaans hetzelfde als voor ontvangen.
• Voor grotere pakketten maken we een afspraak. Tijdens de bedenktijd van 14 dagen mag u het product natuurlijk uitpakken of gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Gebruikt u het product zodanig dat het niet meer ‘als nieuw’ verkocht kan worden, dan kan Houtmerk beslissen dat u minder geld voor het product terugkrijgt.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?
Zo snel mogelijk. Uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding storten wij het volledige aankoopbedrag terug op uw rekening. Zodra uw retournering is verwerkt ontvangt u een creditfactuur met eventuele verrekeningen van de transportkosten.
Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen
Ondanks onze voorzorgsmaatregelen kan het helaas gebeuren dat een product toch schade oploopt voor of tijdens bezorging.
Mocht u toch een beschadigd product hebben ontvangen, neem dan even contact op met onze klantenservice via info@houtmerk.nl. Stuur dan een foto mee waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is en een SO-nummer of HM-factuurnummer, dan kunnen we u gelijk helpen.
Ook komt het een enkele keer voor dat u het verkeerde product ontvangt. Wij doen er natuurlijk alles aan om deze situaties te voorkomen. Neem bij een verkeerd product even contact op met onze klantenservice.
Standaard of maatwerk
Door de eindeloze combinaties tussen materialen per merk is een bestelling al snel een stukje maatwerk. U ziet dit terug in de levertijd. Het samenvoegen van een losse kuip en onderstel of een stoffering naar keuze maakt het meubel persoonlijk maar ook minder inwisselbaar. Leveringen met veel individuele opties kunnen niet zonder meer retour. Producten met veel maatwerk mogelijkheden heeft u vaak met extra begeleiding besteld of hebben een flexibele maatvoering of afwerking in de webshop. Doorgaans wordt het maatwerk als deel van de producttitel vermeld.
Leverkosten bij retourneren
De verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor uw rekening. Wij vragen hiervoor uw begrip. De kosten van pakketten die onder rembours of ongefrankeerd naar Houtmerk worden verzonden, verrekenen wij dan ook met het eventueel terug te storten bedrag. Wanneer u wilt dat Houtmerk de bestelling laat ophalen door een vervoerder dan houden we € 25,- transportkosten in op het aankoopbedrag dat we terugstorten. Demonteren van meubels is nog iets arbeidsintensiever, hiervoor stemmen we de retourkosten af bij het aanmelden van uw retouropdracht.
Speciaal voor u gemaakt
Een product ruilen of retourneren? Dat is uw goed recht. Voor online bestellingen of producten die in de showroom zijn gekocht geldt een retourmogelijkheid van 14 dagen na ontvangst van het product. Dit wordt ook wel het herroepingsrecht of retourrecht genoemd. In sommige gevallen kunt u geen aanspraak maken op het herroepingsrecht. Producten die tot stand zijn gekomen in overeenstemming met uw specifieke wensen als klant zijnde (maatwerk - op maat gemaakt) zijn uitgezonderd. Denk hierbij aan gestoffeerde stoelen of banken, op maat gemaakte panelen, beugels, keukenbladen of vloerkleden.
Vakwerk op maat
Met aandacht voor u
Onze designmeubels maken we op maat. Perfect afgestemd op uw interieur of project.
Wat houdt het herroepingsrecht in?
Onderstaande is het specifieke deel van onze Algemene Voorwaarden volgens het Webshop Keurmerk waarin we herroepen van overeenkomsten bespreken:
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3.
De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.